KAI Ceramics, divizia locala a grupului bulgar KAI, detinut de fondul de investitii american Advent, a realizat in 2009 o cifra de afaceri de 8 mil. euro, dupa ce a intrat pe piata locala de placi ceramice (gresie si faianta) in primavara anului trecut.
Compania vrea sa ajunga pana in 2012 la o cota de piata de 25% in Romania, echivalentul unui business de circa 50 mil. euro (daca piata va fi la nivelul din 2009).
Bulgarii vor sa profite de faptul ca au fabricile la 140 km de Bucuresti si pot sa livreze marfa intr-o singura zi pentru a ajunge anul acesta la un business de 12 mil. euro, in crestere cu 50% fata de anul precedent.
"Pentru anul acesta ne-am bugetat o crestere de 50% pe piata locala pentru ca ne vom extinde prezenta in magazinele de bricolaj si prin distribuitori locali, vom face un mic depozit si un showroom. Piata de placi ceramice este una inerta, in care daca nu investesti in expunere si in mercantizare, nu poti sa castigi cota de piata", afirma Catalin Rotaru, country manager - KAI Ceramics.
Bulgarii pot profita si de faptul ca Lasselsberger, singurul producator de placi ceramice din Romania, a inchis fabrica Cesarom Bucuresti si mai produce doar la unitatea de productie Sanex din Cluj, care se afla la 400 km de Capitala.
Compania a ajuns in ultimele patru luni ale anului 2009 sa detina o pondere de circa 13% din importuri, care ocupa circa 70% din totalul pietei, estimata anul trecut la 200 mil. euro. Pentru anul acesta, KAI Ceramics vrea sa ajunga la o cota de piata de 25% din importuri in 2010, pentru ca multi distribuitori vor termina stocurile din 2009 si vor cauta noi furnizori. "Anul trecut importurile au scazut cu 45%, pentru ca majoritatea distribuitorilor si importatorilor au acumulat stocuri inca din 2008 si strategia lor a fost sa scape de surplus si ulterior sa faca noi comenzi. In schimb si productia a scaz