Un număr de 3,8 milioane de salariaţi de la peste 75.000 de companii de stat şi private au beneficiat, anul trecut, de tichete de masă, asigurând o piaţă de peste două miliarde de euro. În 2010, pe fondul disponibilizărilor şi al măsurilor de reducere a costurilor, piaţa va scădea cu cel puţin 10%. După ce criza a început să atace afacerile companiilor din România, una dintre principalele măsuri de apărare a fost reducerea costurilor suplimentare cu salariaţii. Astfel, aj
Un număr de 3,8 milioane de salariaţi de la peste 75.000 de companii de stat şi private au beneficiat, anul trecut, de tichete de masă, asigurând o piaţă de peste două miliarde de euro. În 2010, pe fondul disponibilizărilor şi al măsurilor de reducere a costurilor, piaţa va scădea cu cel puţin 10%.
După ce criza a început să atace afacerile companiilor din România, una dintre principalele măsuri de apărare a fost reducerea costurilor suplimentare cu salariaţii. Astfel, ajutorul acordat prin distribuirea tichetelor de masă a fost sistat în multe companii, iar rezultatul deciziei s-a resimţit rapid în buzunarele angajaţilor şi la comercianţi. Evident, au avut de suferit şi companiile emitente ale bonurilor de masă, cei care au adus piaţa de profil la peste 2,1 miliarde de euro, în 2009. Cele mai recente estimări indică faptul că, pe fondul măsurilor de reducere a costurilor, în ultima perioadă, între 5% şi 10% din multinaţionale şi companii de stat au renunţat la acest gen de recompense acordate angajaţilor. Potrivit reprezentanţilor industriei, efectul imediat se vede în scăderea cifrei de afaceri pe întreaga piaţă cu până la 25%.
Dar această scădere nu poate fi pusă însă în totalitate pe seama reducerii costurilor. Creşterea şomajului este o altă cauză importantă. „Scăderea volumului de tichete a fost provocată de numărul tot mai redus de angajaţi, ca urmare a disponibilizărilo