Mihai Ghyka, omul care a transformat Bergenbier în cea mai populară marcă de bere din România, s-a reîntors în compania care l-a consacrat, de unde a plecat în urmă cu 2 ani. Chiar dacă producătorul de bere şi-a schimbat proprietarii şi se numeşte acum StarBev România, Ghyka mizează pe continuitate prin stabilizarea afacerii şi printr-o mai bună promovare a portofoliului de mărci şi consideră că dezvoltarea organică poate fi în avantajul companiei sale. capital.ro: Care s
Mihai Ghyka, omul care a transformat Bergenbier în cea mai populară marcă de bere din România, s-a reîntors în compania care l-a consacrat, de unde a plecat în urmă cu 2 ani. Chiar dacă producătorul de bere şi-a schimbat proprietarii şi se numeşte acum StarBev România, Ghyka mizează pe continuitate prin stabilizarea afacerii şi printr-o mai bună promovare a portofoliului de mărci şi consideră că dezvoltarea organică poate fi în avantajul companiei sale.
capital.ro: Care sunt motivele pentru care aţi renunţat în 2008 la conducerea Bergenbier şi ce v-a determinat să reveniţi în cadrul aceleiaşi companii, chiar dacă numai sunt şi aceiaşi proprietari?
Mihai Ghyka: Îmi doream o pauză, pentru că 12 ani în viaţa corporatistă e mult. Apoi au fost toţi cei 12 ani în board-ul decizional al companiei, chiar la masa asta. E mult, uzează. Până la urmă, simţi nevoia să ai o vedere fresh. Îţi dai seama că faci compromisuri faţă e viaţa ta în ansamblu şi că nu poate fi umplută cu 90% viaţă corporatistă. Atunci mi-am spus că poate e mai bine, după 2 ani în care afacerea a crescut şi am demonstrat împreună cu echipa de conducere de atunci că am condus business-ul către nişte rezultate frumoase, să fac şi altceva şi să fac tocmai ceea nu reuşeam fără să schimb modul de viaţă de atunci.
capital.ro: Stilul multinaţionalelor este destul de rigid. Trebuie puse în aplicare anumite decizii, trebui