Blue Air, cea mai mare companie aeriana privata romaneasca detinuta de omul de afaceri Nelu Iordache, a reusit anul trecut sa egaleze traficul Tarom, cel mai vechi operator de pe piata locala, cu o istorie de peste 55 de ani. In 2005, anul in care Blue Air deschidea piata aeriana low-cost cu zboruri catre Italia si Franta, compania de stat Tarom avea asigurat un trafic de peste 1,4 milioane de pasageri. La cinci ani de atunci, in 2009, operatorul low-cost a transportat 1,71 milioane de pasageri, nivel aproape similar cu cel inregistrat de Tarom. Mai mult chiar, Adrian Ionascu, seful Blue Air, spune ca societatea va raporta profit, in timp ce pierderile Tarom au ajuns la 20 mil. euro. Blue Air si-a bazat strategia in principal pe cursele catre Italia si Spania, observand la timp o nisa mare de piata formata din romanii care au plecat la munca in strainatate. Cu bilete mai ieftine decat cele ale unui operator de linie regulata, Blue Air a reusit rapid sa ia din piata companiilor de transport international de persoane (Atlassib si Eurolines), dar a atras si o parte din pasagerii companiilor de linie regulata. Nelu Iordache, unul dintre cei mai discreti oameni de afaceri de pe piata locala, controleaza si compania de constructii Romstrade si este abonat al licitatiilor publice de infrastructura.
Un proprietar discret, dar cu relatii
Nelu Iordache, proprietarul companiilor Romstrade din Giurgiu si Blue Air, s-a extins agresiv in ultimii patru ani si controleaza afaceri de peste 400 de milioane de euro. Iordache, 42 de ani, care nu a dat niciodata un interviu in presa, a intrat in liga mare a "regilor asfaltului" in 2007, cand afacerile companiei Romstrade din Giurgiu au ajuns aproape de pragul de 200 de milioane de euro, dupa ce cu un an inainte businessul era de doar 18,5 milioane de euro.
Blue Air, cea mai mare companie aeriana privata romaneas