Compania aeriană low cost, Blue Air a înregistrat anul trecut afaceri de circa 140 milioane euro, sub aşteptări, dar în creştere faţă de valoarea din 2008, cu 12%, principalul aport aducându-l introducerea de noi destinaţii ce au dus şi la un avans al numărului de pasageri.
"2009 a fost un an dificil pentru întreaga industrie a aviaţiei. Companiile au început să îşi diversifice categoriile pentru a atrage noi segmente de clienţi, a-şi păstra cota de piaţă şi costurile, principala problemă reprezentând-o cash flow-ul. Blue Air a încheiat anul cu afaceri de aproximativ 140 milioane euro faţă de 2008, când am avut încasări de 125 milioane euro", a declarat, într-o conferinţă de presă, Adrian Ionaşcu, directorul general al Blue Air.
Numărul de pasageri a crescut anul trecut cu aproximativ 50%, la 1,7 milioane, comparativ cu 2008, când a avut 1,1 milioane de clienţi. "Afacerile nu au crescut atât de mult, am scăzut foarte mult preţul biletului pentru a ne acoperi costurile şi a realiza ceva la sfârşitul anului. Pe partea de pasageri am avut creşteri mai mari. Foarte mulţi clienţi nu înseamnă şi profit. Credem că pentru 2009 nu vom avea pierderi - vom fi ori la zero, ori în jur de câteva sute de mii de euro", a mai spus Ionaşcu.
În ceea ce priveşte încasările din acest an, compania îşi propune o creştere a cifrei de afaceri la 200 milioane euro şi un număr de 2,2 milioane pasageri, respectiv un avans de 30%.
"Încercăm să ne consolidăm pe piaţa externă şi să identificăm oportunităţi pentru a veni şi de acolo cu avioane pline. Vom deschide a treia bază la Larnaca, de unde vom lansa curse spre Viena, Varşovia şi Milano şi câteva curse charter şi a patra bază la Sibiu, de unde vom opera curse externe", a completat Ionaşcu.
Compania aeriană low cost, Blue Air a înregistrat anul trecut afaceri de circa 140 milioane euro, sub aşteptări, dar în cre