iPad, noul gadget lansat miercuri de Apple, va avea nevoie de cel putin un an pana sa devina un produs de masa, foarte bine vandut, in conditiile in care consumatorii asteapta ca pretul sau sa scada sub 499 de dolari, cat costa in prezent, comenteaza Bloomberg.
"Trebuie sa coste 300 - 400 de dolari", este de parere Gene Munsted, analist la compania Piper Jaffray. Apple va incepe sa vanda noul gadget din martie la preturi cuprinse intre 499 si 699 de dolari, care le va permite utilizatorilor sa se conecteze la net prin Wi-Fi. Alte trei modele care vor avea conexiune 3G de la AT&T vor fi puse in vanzare in aprilie la preturi intre 629 si 829 de dolari.
Munster a estimat ca Apple va vinde in acest an intre 3 si 4 milioane de iPad-uri si 8 milioane in 2011, fapt ce va aduce companiei venituri in plus de 4,6 miliarde de dolari.
CEO-ul Apple a spus in cadrul prezentarii de miercuri ca iPad va include un software numit iBooks pentru citirea cartilor electronice. Acesta lucru arunca iPad in competitie directa cu cititoarele de e-book-uri de la Sony si cu Kindle de la Amazon - care se vinde cu preturi incepand de la 259 de dolari.
Editurile spera ca oamenii vor citi din nou
Companiile media sunt interesate de lansarea iPad, pentru ca spera ca noul gadget ii va introduce in lumea celor 125 de milioane de clienti ai aplicatiei Apple iTunes si care ar putea decide sa cumpere, pe langa soft, muzica si filme, carti si ziare in format electronic, scrie The New York Times.
In urma negocierilor cu Apple, editurile si companiile de publishing vor putea impune un tarif de 13 pana la 15 $ pentru fiecare titlu al carui continut va intra pe tableta, pret mult mai mare decat cel de 9,99 $ care a fost impus de Amazon ca limita maxima pentru cartile pentru Kindle. Editurile sunt astfel atrase de Apple, pentru ca spera ca pot opri tendinta de scadere a pretu