Anul 2009 a fost unul dificil pentru sectorul IT, cu scaderi semnificative la nivelul volumelor de vanzari. Un lucru care ar diminua dificultatile cu care se confrunta si Epson, unul din principalii jucatori prezenti pe piata locala de printing, ar fi relansarea investitiilor din sectorul public.
“Deoarece efectele crizei economice sunt in continuare prezente in strategiile de investitii ale companiilor pentru primul semestru, solutiile cele mai cautate in 2010 vor fi, ca si anul trecut, acelea care aduc o reducere a costurilor”, a declarat pentru Wall-Street Ciprian Baranga (foto), director de marketing si vanzari Epson Romania si Bulgaria.
Anul trecut a fost unul greu pentru intregul domeniu IT, sustine Baranga. Intrucat este strans legata de evolutia generala a acestui sector, piata de imprimare a inregistrat si ea o scadere similara nivelului mediu, adica cu aproximativ 40-50%.
Daca in 2008 piata echipamentelor de imprimare era estimata la un volum de 700.000 de unitati, in anul precedent, potrivit reprezentantului Epson, nu s-a depasit un volum de 350.000 – 400.000 de unitati.
In ceea ce priveste numarul de unitati de imprimante vandute de companie, directorul de marketing si vanzari precizeaza ca nu sunt detinute inca date exacte cu privire la rezultatele anului trecut. “Estimam insa ca vanzarile brandului Epson se aliniaza tendintelor pietei din anul care s-a incheiat.”
In contextul crizei, compania si-a adaptat strategiile de vanzare noilor conditii de piata. In afara de diminuarea nivelului de consum care se manifesta la nivel general, Epson nu intampina dificultati majore. Chiar si in acest sens, incearca sa se adapteze tendintelor si sa “croiasca” noi oferte, in functie de cerintele consumatorilor.
Pentru anul in curs, Baranga nominalizeaza o idee in categoria “asteptari”: “Ca toate celelalte branduri din domeniul IT,