Trenul care face legătura între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni va fi menţinut şi anul acesta, chiar dacă acesta funcţionează pe pierderi. Ministerul Transporturilor caută soluţii de eficientizare a trenului, care înregistrează pierderi lunare de peste 100.000 de euro.
"Pe relaţia Bucureşti Nord - P. O. Aeroport, în perioada martie - noiembrie 2009 s-a înregistrat un număr mediu de 7.400 de călători/lună. Media încasărilor obţinute din vânzarea biletelor de călătorie pe această rută este de 36.000 lei/ lună", potrivit CFR Călători. Un calcul sumar arată că media lunară a încasărilor din vânzarea biletelor pentru această rută ar fi trebuit să fie de 44.400 de lei, deoarece un bilet costă 6 lei. Rezultă o diferenţă de 8.400 de lei, care nu apare în cifrele CFR. Ori datele sunt incorecte, ori diferenţa dintre încasările înregistrate de CFR Călători şi numărul de călători care circulă cu acest tren este reprezentată de "blatişti".
CHELTUIELI ŞI PIERDERI
"Costurile pentru efectuarea unei curse sunt de circa 470 lei/ tren+microbuz de transfer/zi. Zilnic circulă 32 de trenuri (16 dus/16 întors) în regim cadenţat, la interval de o oră, în graficul orar 05:26 - 21:44, din care două trenuri pe sensul Bucureşti Nord-Otopeni sunt în relaţia Galaţi şi un tren pe relaţia Otopeni-Bucureşti Nord vine de la Galaţi", potrivit CFR Călători. Astfel, zilnic cheltuielile cu cele 32 de trenuri se ridică la 15.040 de lei, adică 451.200 de lei pe lună.
Dacă scădem suma încasată din vânzarea biletelor, adică 36.000 de lei, pierderile lunare se ridică la 415.200 de lei (peste 100.000 de euro), la care se adaugă şi cheltuielile cu salariile personalului de tren. Astfel, în cele 11 luni de când a fost introdus în circulaţie, pierderile sunt de peste un milion de euro.
SCHIMBĂRI PE 2010
Ministerul Transporturilor încearcă totuşi să