Guvernul va propune companiei americane Bechtel ca anumite tronsoane din autostrada Braşov-Borş să fie realizate în parteneriat public-privat, sistem pe care Executivul intenţionează să îl extindă pentru principalele proiecte de infrastructură, potrivit premierului Emil Boc. Şeful Guvernului se întâlneşte la această oră, la Palatul Victoria, cu reprezentanţii companiei Bechtel. Întrebat de jurnalişti, înaintea întâlnirii, dacă va propune Bechtel un sistem de paretneriat
Guvernul va propune companiei americane Bechtel ca anumite tronsoane din autostrada Braşov-Borş să fie realizate în parteneriat public-privat, sistem pe care Executivul intenţionează să îl extindă pentru principalele proiecte de infrastructură, potrivit premierului Emil Boc.
Şeful Guvernului se întâlneşte la această oră, la Palatul Victoria, cu reprezentanţii companiei Bechtel.
Întrebat de jurnalişti, înaintea întâlnirii, dacă va propune Bechtel un sistem de paretneriat public-privat pentru anumite tronsoane ale autostrăzii Transilvania, premierul a răspuns afirmativ.
"Vom discuta şi cu Bechtel această formulă", a spus Boc.
Primii 42 de kilometri ai Autostrăzii Transilvania, tronsonul 2B Turda-Gilău, au fost inauguraţi la sfârşitul anului trecut.
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a anunţat atunci că Guvernul mai are o datorie de circa 100 milioane euro către constructorul Autostrăzii Transilvania, compania americană Bechtel, sumele restante urmând să fie achitate în luna ianuarie 2010.
11 milioane de euro pe kilometru
Radu Berceanu a menţionat că, în 2010, trebuie continuate lucrările la Autostrada Transilvania care să lege tronsonul 3C din judeţul Bihor de nodul rutier din Gilău, judeţul Cluj, şi lucrările spre Târgu Mureş, pentru a putea lega, ulterior, oraşul Târgu Mureş de graniţa cu Ungaria.
Costul mediu pe kilometru al Autostrăzii Trans