10% din cele 400 de dealership-uri din industria auto locală au dat faliment în 2009
Vânzările totale de autoturisme în România au scăzut în 2009 cu 52%, la 130.193 unităţi, faţă de 270.899 unităţi vândute în 2008, potrivit datelor publicate ieri de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Probabil din această cauză, aproximativ 10% din cele 400 de dealership-uri din industria auto locală au dat faliment în 2009. "Numai în ceea ce priveşte Porsche România, anul trecut au fost închise cel puţin 38 de dealership-uri", a declarat, pentru Mediafax, vicepreşedintele APIA, Brent Valmar, care este în acelaşi timp preşedintele Porsche România.
El a precizat că falimentul dealerilor locali a fost cauzat în special de reticenţa instituţiilor bancare faţă de finanţările în domeniu, precum şi de firmele de leasing care au practicat preţuri extrem de mici, determinând scăderea vânzărilor la dealeri.
Prevederi sumbre pentru 2010
Referitor la 2010, reprezentantul APIA a precizat că volumul vânzărilor se va situa, în cel mai fericit caz, la nivelul anului trecut. "2009 a fost cel mai prost an din istoria recentă a industriei auto, dat fiind că anul trecut au fost comercializate doar 115.000 de autoturisme, din care 14.000 au fost reexportate. De asemenea, dacă excludem şi Programul Rabla, vom ajunge la o piaţă reală de 85.000 de maşini întreg anul", a mai spus Valmar.
În 2008, fuseseră vândute 188.954 autoturisme de import şi 81.945 autoturisme autohtone.
Dacia rămâne lider
Dacia a fost cea mai vândută marcă în 2009, având o cotă de piaţă de 30% şi 38.736 unităţi vândute, aceasta fiind urmată de Hyundai (cu 10.798 unităţi vândute şi o cotă de piaţă de 8,3%), Volkswagen (cu 9.441 autoturisme vândute şi o cotă de 7,3%), Renault (cu 8.934 unităţi vândute şi o cotă de piaţă de 6,9%)