Desi anul trecut compania a inregistrat o scadere in privinta cifrei de afaceri, cresterea cu 14% a profitului operational fata de 2008 il multumeste pe Laurentiu Stan, directorul general al EuroWeb, unul dintre principalii furnizori de servicii telecom pe segmentul de business. Pentru 2010, managerul isi doreste ca indicatorii financiari sa ramana la nivelul anului trecut, in contextul in care, pentru clienti, pretul cat mai mic pentru serviciile asigurate a devenit esential.
Dupa ce in primul semestru din 2009 EuroWeb a ajuns la afaceri de 22,3 milioane de lei, in crestere cu 4,5% fata de aceeasi perioada din 2008, partea a doua a anului a dus la o erodare a businessului comparativ cu 2008.
Astfel, daca la inceputul lui 2009 managementul EuroWeb spera ca cifra de afaceri sa fie mai mare cu 10% decat in anul anterior, in final afacerile companiei au fost de 42 de milioane de lei (9,9 mil. euro), in scadere cu 5% fata de cele 44,5 milioane de lei din 2008 (12 mil. euro). In privinta valorii in euro, diminuarea a fost de 21%.
“Prima parte a anului a fost nesperat de buna pentru ca am depasit rezultatele asteptate pentru perioada respectiva, dupa care a fost un recul care s-a datorat unui demers pe care noi l-am considerat oportun in criza. Si anume am indepartat riscul care inseamna pentru un operator o pondere mare de clienti de wholesale. Au mai fost si alti operatori alternativi care s-au indepartat de aceasta zona pentru ca acesti clienti nu solicita solutii, ci in permanenta pret”, a declarat, pentru Wall-Street, Laurentiu Stan (foto).
El adauga ca rezultatele companiei pot fi considerate o performanta in contextul in care in primul an de criza multi operatori nu au inregistrat o crestere a profitului operational.
In anul precedent, EuroWeb a avut un profit operational (EBITDA) de 10,7 milioane de lei (2,5 mil. euro), mai mare