Vânzările autoturismelor de lux în România au scăzut drastic în 2009, unele mărci înregistrând cifre comerciale cu 75% mai mici faţă de anul precedent. Branduri ca Aston Martin, Lamborghini sau Rolls Royce, care altădată prosperau pe piaţa auto românească, au vândut în 2009 o singură maşină, iar în cazul fericit două.
Statistica Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) din cadrul Ministerului de Interne demonstrează că anul trecut toată piaţa auto românească a avut de suferit, toţi producătorii înregistrând scăderi ale vânzărilor de peste 50% .
Citiţi şi:
Sibiu: Rablele sunt la mare căutare în 2010
VW Polo a primit „Oscarul" european al automobilului
Arădenii turează maşini second-hand
Cele mai afectate mărci au fost cele scumpe. Mărci care, cu doar un an în urmă faţă de perioada studiată - în 2008 - se bucurau de cifre-record pentru o piaţă săracă a Europei de Est.
Lamborghini, o singură maşină vândută
Exemple sunt destule. De pildă, Bentley a vândut în România, pe parcursul anului 2008, 26 de autoturisme. Iar un an mai târziu, în plină criză financiară, doar 12, scăderea fiind de 54%. În 2009, doar două persoane şi-au cumpărat un Aston Martin, faţă de opt în 2008, aici cifrele fiind cu 75% mai mici.
Rolls Royce n-a vândut nimic în perioada luată în calcul de studiul DRPCIV, deşi cu un an în urmă izbutea să plaseze pe piaţă 22 de autoturisme.
Producătorul Maserati a contabilizat şi el încasări cu 74,5% mai mici în 2009 (11 autoturisme vândute) faţă de 2008 (43 de autoturisme). Iar Lamborghini, marcă produsă de Volkswagen, a fost cea mai năpăstuită anul trecut, cu o singură maşină vândută, faţă de şapte bucăţi în 2008.
Mercedes şi BMW, la jumătate
Nici mărcile intermediare nu s-au mai bucurat de succesul de altădată. Mercedes Ben