Scafandru ani de zile, Marius Popa a fost nevoit, din cauza unui accident de muncă, să renunţe la scufundări în Dunăre şi Marea Neagră. Acum este controlor de trafic pe mijloacele de transport în comun din Alba Iulia.
Profil:
Născut: la 3 septembrie 1964, Orăştie, judeţul Hunedoara
Educaţie: Liceul Militar „Mircea cel Bătrân” Galaţi
Starea civilă: căsătorit, doi copii, o fată şi un băiat
Marius Popa s-a născut în judeţul Hunedoara, dar a plecat tocmai în sudul Moldovei, la Galaţi, pentru a urma cursurile Liceului Militar „Mircea cel Bătrân“. Tot în portul fluvial a făcut doi ani de zile şcoala de scafandri.
650 de ore de scufundări
Marinar cu acte în regulă, s-a angajat scafandru la Flota 4 Constanţa unde a lucrat opt ani, până când un nefericit accident l-a obligat să renunţe la această meserie. „Veneam la mal şi, din neglijenţa celor care efectuau manevra, balustrada pontonului mi-a forfecat mâna dreaptă. Am fost supus la patru operaţii şi două transplanturi. Aşa m-am lăsat de marinărie”, rememorează Marius Popa.
A adunat 650 de ore de scufundare la curăţirea vapoarelor, prinderea parâmelor la acostare, a participat chiar şi la acţiunile de căutare a persoanelor înecate în Dunăre. „Am scos şase înecaţi. Întotdeauna îi prindeam de barbă. Nu poţi să-i prinzi din altă parte a corpului că pleznesc. Vă daţi seama, după atâtea zile de stat în apă“, povesteşte fostul marinar.
Un călător i-a arătat cuţitul în loc de bilet
În anul 2000 s-a întors mai aproape de casă, în Alba Iulia. La început i-a fost greu, a lucrat cu ziua. A trecut însă peste greutăţi şi, după o perioadă de activitate în cadrul poliţiei comunitare, s-a angajat la Societatea de Transport Public Alba Iulia. „De trei ani de zile sunt controlor de trafic. Nu-i o muncă urâtă. Efectuând controale pe mijloacele de transport ai