Kia cee’d, modelul sud-coreean care s-a luat în piept cu ”greii” clasei compacte – VW Golf, Ford Focus, Opel Astra, Renault Megane – a câştigat de pe urma unui facelift suspect din punct de vedere estetic, dar care a presupus o amplă optimizare tehnică. Sursa: Kia
Oricât de greu ar fi de crezut, mai mult de jumătate de milion de cee’d-uri au ieşit pe porţile uzinei Kia din Zilina (Slovacia), din decembrie 2006 şi până acum. Automobilul compact a fost dezvoltat în Europa, pentru a satisface gusturile europenilor şi, dacă judecăm prin prisma cifrei raportate de Kia la începutul acestei luni, demersul a fost încununat de succes.
Alături de designul corect, „curăţat” de influenţe asiatice, şi preţurile tentante – dublate de o calitate mulţumitoare şi un pachet de dotări peste media segmentului, reuşita modelului Kia pe o piaţă europeană pretenţioasă trebuie că a fost sprijinită de două realităţi care nu au avut cum să fie ignorate: cee’d a fost primul automobil sud-coreean care a obţinut cinci stele la testul de siguranţă Euro NCAP şi, totodată, întâiul autoturism oferit cu o garanţie de şapte ani.
La finele anului trecut, Kia cee’d a fost supusă unei operaţiuni de optimizare estetică şi funcţională. Dacă oportunitatea implementării celor câtorva detalii de design, care au alterat subtil imaginea maşinii, poate fi pusă la îndoială, noutăţile tehnice sunt cu adevărat consistente şi benefice.
Gama cee’d a primit un alt motor turbodiesel de 1.6 litri şi, împreună cu el, o transmisie manuală cu 6+1 rapoarte – aceasta din urmă fiind mai degrabă o raritate pentru un automobil din segmentul C propulsat de un motor atât de mic.
Am testat zilele trecute un cee’d cu acest motor (versiunea care dezvoltă 115 cai-putere), în echiparea de bază Best, şi am constatat numaidecât progresul pe care l-a înr