Cure de slabire rapida, operatii estetice, haine de firma si cat mai multi bani. Cam la asta se gandesc cel putin o data pe zi adolescentele de astazi.
Situatia este trista, dar bietele copile nu pot fi acuzate, in conditiile in care mass-media de pretutindeni duce o campanie acerba in ultimii ani pentru promovarea acestui tip modern de femeie.
Cocotate pe tocuri cat mai inalte, cu sanii dezgoliti si impachetate in haine sclipitoare, pustoaicele de azi viseaza mai mult la o casatorie din interes, dupa modelul oferit de vedetele ce populeaza presa mondena, decat la o iubire romantica.
Atractia sexuala a jucat intotdeauna un rol important in societate, dar astazi, mai mult ca niciodata, tinerele femei sunt incurajate sa aspire la un ideal pentru care alura sexuala este cu mult mai importanta decat tinuta intelectuala, comenteaza Daily Mail.
Cluburile de noapte, revistele pentru femei si barbati, modelele promovate de retelele de socializare pe Internet, intreaga industrie a sexului tinde sa le transforme pe adolescentele de azi in "papusi vii". De la "feminism" s-a trecut in cateva decenii la "hipersexualitate" ca dovada suprema de putere si eliberare a sexului frumos.
De la demnitate la trusa de machiaj
Psihologii spun ca s-a trecut deja pragul dincolo de care tinerele fete considera ca este mai important sa aiba incredere in capacitatile lor de a seduce anturajul prin calitati fizice decat evoluand intelectual si profesional.
Mai rau, exista in randul adolescentelor tendinta de a se "lipi" de un barbat instarit, in locul mult trambitatei independente pentru care au luptat generatiile anterioare de femei.
Scriitoarea americana Joan Jacobs Brumberg, care este si istoric, a citit in paralel cateva pagini din jurnalele unor adolescente, pagini scrise la distanta in timp de mai