Dacă aveţi senzaţia că titlul se contrazice, trebuie să întâlniţi noua Toyota Avensis. De mai multă vreme, criticii mărcii japoneze se leagă în principal de designul pe care îl oferă constructorul nipon, indiferent de modelele pe care acesta le prezintă. Personal cred însă că noul Avensis reprezintă cu siguranţă un salt înainte faţă de generaţia precedentă, despre care nu trebuie uitat faptul că a reprezentat o constantă la vârful topurilor de vânzări din clasă.
Revenind la designul noului Avensis, chiar dacă unii o consideră cumva insipidă, mie mi se pare că la exterior are o simplitate de bun-gust, foarte reprezentativă pentru tradiţia japoneză pe care îşi propune să o evoce. Faţă de înaintaşul său, ampatamentul a fost mărit sensibil, prin mărirea ecartului dintre roţi. De aici şi spaţiul generos de la interior, unde un eventual director se poate sui fără frica dimensiunilor pe bancheta din spate. De altfel, liniile maşinii sunt specifice unui executiv: este simplă, dinamică, robustă şi puternică, ultima caracteristică fiind întărită şi de motorizările de sub capotă. La test am avut parte de Toyota Avensis 2,2 D-CAT Luxury, care dezvoltă 177 CP şi are un cuplu motor de 400 Nm, disponibili între 2.000 şi 2.800 rpm. Ajustat şi de o transmisie manuală în şase trepte, dieselul respectiv mi s-a părut absolut excelent, de referinţă în domeniu, mai ales că, la performanţele pe care le oferă, are emisii de noxe şi dioxid de carbon sensibil mai mici faţă de alţi concurenţi, respectiv Euro 5. Dacă a venit vorba despre performanţe, trebuie spus că noul Avensis cu această motorizare urcă la 100 km/h în numai 8,5 secunde, pentru ca viteza maximă pe care o dă constructorul în fişa tehnică a maşinii să fie 220 km/h, valoare de care nu mă îndoiesc. În regim urban, sistemul de optimizare al consumului te va îndemna să ajungi până în cel mult cea de-a treia treaptă