Multe companii s-au fript, subestimând impactul crizei asupra propriilor lor afaceri şi a economiei, în general, reiese dintr-o analiză a companiei de consultanţă în management Horvath & Partners. Studiul, efectuat pe pieţele din Germania, Austria, Elveţia, Ungaria şi România, arată că impactul crizei este resimţit ca fiind major de către manageri, dar ei nu identifică corect măsurile necesare pentru combaterea acesteia. Referitor la climatul de afaceri, Kurt Weber, managi
Multe companii s-au fript, subestimând impactul crizei asupra propriilor lor afaceri şi a economiei, în general, reiese dintr-o analiză a companiei de consultanţă în management Horvath & Partners.
Studiul, efectuat pe pieţele din Germania, Austria, Elveţia, Ungaria şi România, arată că impactul crizei este resimţit ca fiind major de către manageri, dar ei nu identifică corect măsurile necesare pentru combaterea acesteia.
Referitor la climatul de afaceri, Kurt Weber, managing director al Horvath & Partners România, apreciază că „nu se observă o dinamică în ceea ce priveşte măsurile adoptate. Multe companii acţionează defensiv şi nu realizează că se confruntă cu o situaţie de criză. Măsurile structurale sunt evitate şi există dovezi clare că se instaurează o situaţie de criză structurală. Capacităţile şi structurile din cadrul companiilor nu corespund cererii din piaţă“.
Sentimentul general este că efectele crizei vor fi vizibile şi după 2010, iar 74% dintre cei 248 de manageri participanţi la studiu consideră că durata crizei va depăşi un an. Toate companiile participante au înregistrat o scădere a numărului de comenzi pentru finele lui 2009 şi începutul acestui an. Două treimi dintre managerii intervievaţi se aşteaptă şi pe viitor la o scădere a cifrei de afaceri, iar ceva mai mult de jumătate (55%) anticipează o scădere în continuare a lichidităţilor.
Optimism exage