Povestea muzicanţilor din Bremen este transpusă luni pe ritmuri muzicale, de la romanţe la rapp şi rock, la Teatrul de Păpuşi „Puck”
Regizorul- compozitor Traian Savinescu aduce o viziune nouă a legendei muzicanţilor germani, punând păpuşile să recite pe cele mai cunoscute piese internaţionale, de la genurile clasic, până în muzica contemporană.
Artişti internaţionali
Tenorul cocoş Belcanto salută aurora cu „O, Sole mio”, pe post de gong de început. Legat de gospodină într-o magazie dărăpănată, pentru a fi degustat la masa de prânz, încearcă să scape, lovind în sistem morse cu aripile, pintenii şi ciocul. Se naşte un fel de „The Help Dance” - body music şi wood- block. Trezită de cocoş, soprana siameză Missterry se lamentează cu „Romanza Hungarica”, acompaniată la ţiteră.
Şoarecele Rattelman îşi face apariţia trăgând slăninuţa după el şi fluierând vesel „Hava Nagila”. Un duet romanza şi canzonetta dintre pisică şi cocoş are loc după eliberarea pintenatului.
Basul elan şchiop Bootelkin cântă „Ruskij Blues”, după ce aduce zăpada în magazie şi dă pe gât o înghiţitură de votcă. Câinele Herrnext latră la lună „Wolf Rap Drummer”, dar după ce e interpelat de elan, cu o tigaie în cap, o dă pe „Tango de Burgos”. Are loc şi o scenă erotică, Missterry şi Herrnext jucând rolurile amorezilor din Romeo şi Julieta.
Rock contra manele
Şoarecele Rattelman meditează şi prelucrează în chilia damigeană, pe diverse şlagăre populare, un „Folk Sound Karusel”. Lansează ideea de „Bremen Rock Band”, unde stilul şi instrumentele prietenilor săi sunt schimbate şi transpuse pe ritmuri rock şi rapp. Piesa are şi momente dramatice, când crivăţul îl ucide pe liderul trupei, în plin avânt creator. Testamentul dirijorului, „Revolt Rock”, risipeşte participanţii la o petrecere din apropiere, care ţopăie pe ritmuri de „Manelis Baira