Nu, nu s-a întâmplat încă. Dar viitorul se anunţă sumbru pentru clienţii corporatişti
Companiile de toate mărimile din industria IT, de la magazinul din colţ și până la Microsoft, sunt conştiente că viitorul lor este în mâinile unor oameni ca Sean Whetstone. Şef al departamentului de operaţiuni IT la Reed Specialist Recruitment, o firmă de resurse umane care se extinde pe trei continente, Whetstone a realizat, de curând, un upgrade pentru cele 6.000 de calculatoare desktop ale companiei. Directorii IT comandă tot timpul Dell-uri şi HP-uri noi. Dar computerele pe care le-a adus Whetstone pentru angajaţii săi nu sunt acele cutii metalice pe care le aşezăm lângă birou sau sub monitoare. Sunt computere „virtuale".
Fiecare angajat are tastatură şi monitor, dar procesoarele din spatele calculelor sunt undeva departe, într-un computer imens din centrul principal de date al companiei Reed, din Londra.
În scenariul SF al realităţii virtuale, oamenii nu trăiesc într-o lume reală, ci reprezintă nişte „cifruri" dintr-un computer. Cam aşa se întâmplă şi cu desktopurile virtuale de la Reed. Microsoft Windows apare utilizatorului ca şi cum acesta ar avea un calculator obişnuit. Numai că desktopul electronic nu stă chiar pe birou. Trecerea la desktopurile virtualizate este scumpă pentru început, pentru că software-ul de reţea e complicat. Dar costurile de mentenanţă sunt mult mai mici.
Dacă ceva nu este în ordine - să zicem că un calculator are o eroare de software - Whetstone nu trebuie să trimită pe cineva de la suportul tehnic la biroul angajatului. În schimb, un tehnician se loghează pur şi simplu la calculatorul principal şi repară defecţiunea, cu programul care rulează de acolo. Whetstone se aşteaptă să economisească 20%, sau 2,4 milioane de dolari pe an din cheltuielile lui pentru tehnologie. Anul viitor va fi, cu siguranţă, începutul upgrade-ulu