Noua generaţie de muncitori români, care şi-a început activitatea în plină recesiune, va avea pe tot parcursul carierei un comportament financiar diferit faţă de persoanele care au intrat în câmpul muncii într-o perioadă de creştere economică, sunt de părere analiştii financiari, trainerii şi psihologii chestionaţi de capital.ro. Nesiguranţa locurilor de muncă, numărul mare de falimente şi câştigurile salariale diminuate se traduc într-un comportament mai conservator câ
Noua generaţie de muncitori români, care şi-a început activitatea în plină recesiune, va avea pe tot parcursul carierei un comportament financiar diferit faţă de persoanele care au intrat în câmpul muncii într-o perioadă de creştere economică, sunt de părere analiştii financiari, trainerii şi psihologii chestionaţi de capital.ro.
Nesiguranţa locurilor de muncă, numărul mare de falimente şi câştigurile salariale diminuate se traduc într-un comportament mai conservator când vine vorba de investiţii financiare la noua generaţie de muncitori. Aceştia tind să facă economii mai mari, să se mulţumească cu un serviciu plătit mai prost şi se aşteaptă, constant, la intervenţii guvernamentale.
„Întrucât contagiunea socială a crizei există şi oamenii sunt deja informaţi că este rău, cei care reprezintă noua generaţie de muncitori consideră că a avea o slujbă este deja un câştig. Sunt «răsfăţaţii» contextului, ai prezentului“, a declarat pentru capital.ro psihologul Aurora Liiceanu (foto).
Potrivit acesteia, noua generaţie îşi recompune o ierarhie a priorităţilor mai realistă şi mai pragmatică şi într-un fel conţinutul statutului de consumator se schimbă. Ceea ce se consuma aleatoriu este fie anulat, fie păstrat, dar au impregnat mai puternic sentimentul de „alegere raţională“ în percepţia nevoilor. Ideea de lux revine în felul în care îşi direcţionează banii şi