În timp ce în restul ţărilor din UE funcţionează scheme de protejare a sectorului agricol, România nu dispune nici de soluţii viabile, nici de banii necesari pentru aceasta. Din acest an, România nu mai poate acorda aceleaşi tipuri de subvenţii pentru agricultură; le poate însă înlocui cu noi forme de ajutor, compatibile cu reglementările europene. Aceasta pentru că, prin Tratatul de aderare la Uniunea Europeană, ţării noastre i s-a îngăduit să acorde agriculturii astfel
În timp ce în restul ţărilor din UE funcţionează scheme de protejare a sectorului agricol, România nu dispune nici de soluţii viabile, nici de banii necesari pentru aceasta.
Din acest an, România nu mai poate acorda aceleaşi tipuri de subvenţii pentru agricultură; le poate însă înlocui cu noi forme de ajutor, compatibile cu reglementările europene. Aceasta pentru că, prin Tratatul de aderare la Uniunea Europeană, ţării noastre i s-a îngăduit să acorde agriculturii astfel de ajutoare de stat doar pe o perioadă de tranziţie, care a expirat la sfârşitul lui 2009. Conform Ministerului Agriculturii, nivelul subvenţiilor acordate în 2007 a fost de 3,7 miliarde de lei, în 2008 de 3,3 miliarde de lei, iar în 2009, de 3,4 miliarde de lei. Dar, din suma angajată anul trecut, de la buget nu s-au acoperit decât 1,59 de miliarde de lei, diferenţa de 1,81 de miliarde de lei urmând să se regăsească în bugetul Ministerului Agriculturii pe 2010. Din cele 1,81 de miliarde, pentru sectorul zootehnic s-ar aloca peste un miliard de lei, alte 500 de milioane pentru sectorul vegetal, iar pentru sistemul de irigaţii, 112 milioane de lei, în timp ce restul de 140 de milioane de lei s-ar utiliza pentru susţinerea proiectelor SAPARD.
Socoteala de la Bruxelles nu se potriveşte cu cea de la Bucureşti
Până în prezent au fost prenotificate Comisiei Europene două scheme privind programul naţional de conse