SOLUŢIE Pentru a evita finalizarea proiectului în 2025, cu o întârziere de 12 ani, Guvernul vrea să îi convingă pe americani să construiască pe banii lor
Ministerul Transporturilor nu are bani pentru a plăti Bechtel să construiască jumătate din Autostrada Transilvania, respectiv tronsonul Braşov-Târgu Mureş, de 200 km. Soluţia propusă încă de anul trecut de către ministrul de resort Radu Berceanu şi anunţată oficial de premierul Emil Boc la finele săptămânii trecute este ca statul să concesioneze acest tronson, tot către Bechtel, pentru o anumită perioadă de timp, ceea ce înseamnă că americanii vor trebui să asigure ei finanţarea proiectului, cel mai probabil cu bani de la bănci. "Pentru tronsonul Braşov-Târgu Mureş, nu avem, în acest moment, asigurată finanţarea. Dacă ar fi să construim autostrada strict după alocaţiile bugetare, cei 415 km vor fi gata abia în 2025", a declarat pentru Gândul Adrian Ionescu, directorul de Infrastructură din cadrul Ministerului Transporturilor.
Datoriile către Bechtel, jumătate din banii MTI
El a precizat că situaţia a fost prezentată oficialilor de la Bechtel de către ministrul Radu Berceanu încă de anul trecut şi partenerii americani s-au arătat interesaţi de această propunere. Surse din cadrul ministerului au declarat recent pentru Gândul că din bugetul de 380 de milioane de euro pe care îl are la dispoziţie Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, 200 de milioane de euro reprezintă datoriile statului către Bechtel pentru lucrările din 2009, suma rămasă, de 180 de milioane de euro, fiind mult prea mică fie şi numai pentru a asigura construcţia Autostrăzii Transilvania. Americanii au finalizat la sfârşitul anului trecut prima porţiune asfaltată din autostradă, de 42 km, respectiv tronsonul 2B Turda-Gilău.
În cazul în care Bechtel va accepta să construiască pe banii lui jumătatea de autostradă dintre Br