Sotirios Marinidis, unul dintre cei mai puternici executivi din sectorul bunurilor de larg consum, lanseaza prima prognoza optimista pe piata de profil pentru 2010.
Directorul general al P&G Balkans, compania producatoare a Head&Shoulders, Gilette sau Pampers, pariaza pe o stabilizare a consumului si pe o revenire progresiva a retailului in acest an, dupa un declin de circa 10% in 2009.
Estimarea sa este in linie cu prognoza Guvernului, care si-a construit bugetul pe o crestere cu 3% a consumului persoanelor fizice.
P&G construieste in prezent cea mai mare fabrica a sa de sampoane din lume in orasul Urlati din judetul Prahova, in urma unei investitii totale de 100 mil. dolari. Prima faza a proiectului va fi finalizata in urmatoarele luni.
"Speram intr-o stabilizare a pietei in 2010. Disciplina si rigoarea in controlul costurilor si investitiile in capacitati de productie si inovatie vor fi strategii care vor permite companiilor sa faca fata situatiei macroeconomice actuale", a spus seful P&G Balkans intr-un interviu pentru ZF. Managerul de 44 de ani care coordoneaza un business de 400 mil. dolari la nivel local spune ca anul trecut vanzarile in retail au scazut cu aproape 10% fata de 2008.
"Dupa o aparenta stabilizare in primavara, declinul cererii domestice s-a accentuat in iunie, fiind afectate toate sectoarele - mai putin cel alimentar si intr-o mai mare masura serviciile. Segmentul bunurilor de larg consum a continuat sa creasca in valoare anul trecut, comparativ cu 2008, dar am putut observa o frecventa de achizitionare mai redusa si o crestere in vanzarile din hipermarketuri si discountere", afirma Marinidis.
Compania a resimtit scaderi de consum in 2009 in special pe categoriile de produse considerate "dispensabile", precum balsamul de rufe sau cel pentru par. Segmentul balsamului pentru rufe s-a contractat