Consultantul de imagine Mihaela Berciu a lansat anul trecut primele două ghiduri de vestimentaţie business din România, atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi, considerând că ţinuta trădează psihologia persoanei.
Haina îl face pe om în măsura în care ştie să şi-o aleagă, ar spune Mihaela Berciu, citându-l pe Ion Ţiriac. Singurul consultant de imagine din România, acreditat de Asociaţia Internaţională a Consultanţilor de Imagine, Mihaela Berciu îşi propune să-i înveţe pe corporatiştii români să-şi aleagă hainele. „În România este foarte multă nevoie de a afişa o imagine profesională în conformitate cu poziţia“, spune ea.
După ce a absolvit facultatea de design în România, a realizat că nu-şi doreşte să fie creator de modă, ci să se joace cu hainele altora. Aşa că a plecat la Londra unde a urmat un masterat în afaceri şi cursurile unui prestigios institut de consultanţă de imagine.
În primăvara anului trecut a lansat primul ghid, „Ţinuta pentru Succes. De la primul interviu la CEO“, adresat femeilor, iar în decembrie a adus pe piaţă şi un ghid pentru bărbaţi „Succesul detaliilor. Cartea tehnică a ţinutei masculine“.
„În ţinuta şi atitudinea oamenilor de afaceri români se reflectă situaţia haotică generală. Asta se vede şi pe stradă, nu există o unitate. Oamenii sunt foarte agresivi şi nervoşi, nu zâmbesc pe stradă. N-am văzut nicăieri oameni atât de nervoşi“, mărturiseşte consultantul.
Mihaela, o veselie de om
Optimistă şi plină de viaţă, Mihaela Berciu este gata oricând să spună răspicat „Mâine voi fi mai bună!“. Niciodată nu se dă bătută şi mereu găseşte puterea de a ţine garda sus şi de a întâmpina orice necaz cu un zâmbet larg. Vorbeşte deschis şi ţi-ar răspunde fără preget la orice întrebare, doar dacă nu este legată de clienţii săi.
„Asta este confidenţial!“. „Cât timp am stat în Londra am învăţat că dacă-