Modelul Sandero a înregistrat o creştere record în ultima lună a anului trecut: 600%. În ultima lună din 2008, producţia constructorului piteştean a fost de numai 4.572 de automobile, pe când în decembrie 2009 a ajuns la 26.851 de unităţi.
CITIŢI ŞI:
Rablele sunt la mare căutare în 2010
Mai mult ca sigur, luna decembrie a fost una a cadourilor pentru Dacia, în particular, dar şi pentru industria auto europană, în general. Astfel, Dacia se menţine pe plus, alături de Renault, PSA Peugeot-Citroen şi, culmea industriei auto, Lamborghini. Producţia europeană auto a crescut cu 33,7% în luna decembrie 2009, potrivit companiei de prognoză JD Power Automotive Forecasting.
Creşterea se datorează programului “Rabla” derulat în majoritatea statelor din Europa, dar şi faptului că în luna decembrie 2008 au fost înregistrate printre cele mai slabe vânzări din ultimii ani, din cauza crizei economice. Astfel, în decembrie 2008, producţia auto a scăzut la 837.819 de automobile, de la 1.305.649, în decembrie 2007. În procente, asta înseamnă un declin de 35,8%.
Marii căştigători, Dacia şi…Lamborghini
Marii câştigători din decembrie sunt francezii de la Renault şi filiala sa românească, Dacia, dar şi Peugeot-Citroen ori Lamborghini. Dacă Dacia este o prezenţă normală în topul creşterilor, pentru că este o maşină ieftină, adaptată buzunarelor afectate de criză, nu acelaşi lucru se poate spune despre Lamborghini.
Constructorul sport Italian a reuşit să vândă nu mai puţin de 210 unităţi în decembrie anul trecut, faţă de numai 92 în 2008. Cifrele nu par spectaculoase, însă, dacă ţinem cont că preţul mediu la modelele Lamborghini sunt de ordinal sutelor de mii de euro, atunci creşterea devine importantă. Dacă marca italiană are un segment special, care nu pare să fie afectat de criză, Dacia a profitat din plin de programul “Rabla”. Astfe