Lansarea tabletei iPad, care are poate fi folosită şi ca cititor de cărţi digitale, a declanşat o dispută de proporţii, legată de preţul e-book-urilor, între editura Macmillan şi Amazon.com, producătorul celui mai popular cititor de cărţi digitale, Kindle. Reprezentanţii Amazon.com a fost nevoiţi să mărească preţurile cărţilor digitale de pe site în urma unei dispute cu editura Macmillan, care considera că preţul nu reflectă valoarea reală a cărţilor lor. Mac
Lansarea tabletei iPad, care are poate fi folosită şi ca cititor de cărţi digitale, a declanşat o dispută de proporţii, legată de preţul e-book-urilor, între editura Macmillan şi Amazon.com, producătorul celui mai popular cititor de cărţi digitale, Kindle.
Reprezentanţii Amazon.com a fost nevoiţi să mărească preţurile cărţilor digitale de pe site în urma unei dispute cu editura Macmillan, care considera că preţul nu reflectă valoarea reală a cărţilor lor.
Macmillan şi alte edituri au criticat Amazon pentru că vinde prea ieftin, 9,99 dolari, cărţile digitale de succes (best-seller), afectând totodată vânzările cărţilor tradiţionale care au preţuri ce pornesc de la 24 de dolari. Macmillan este una dintre cele mai mari edituri din lume, iar printre diviziile sale se numără Martin's Press, Henry Holt & Co, Farrar, Straus & Giroux şi Tor.
Disputa a fost declanşată imediat după ce Apple a lansat tableta de Internet iPad şi a dezvăluit că a încheiat parteneriate cu cinci mari edituri, inclusiv Macmillan, pentru a comercializa cărţi digitale pentru dispozitiv. Apple permite editurilor să stabilească singure preţurile pe magazinul virtual iBooks, iar cele mai populare volume se aşteaptă să aibă preţuri între 12.99 şi 14.99 dolari.
e-book-uri mai scumpe
După modelul propus de Apple, editurile vor primi 70% din fiecare carte vândută sau 10.49 de dolari din vânzarea unui e-book de