În 2010, grupul auto Fiat va investi 4,5 miliarde de euro în programele de dezvoltare a unor noi modele, după o perioadă de 15 luni în care acestea au fost întârziate.
Şeful Fiat, Sergio Marchionne, a dat undă verde pentru investiţii masive în 2010. Cele 4,5 miliarde de euro programate a fi cheltuite pentru dezvoltarea unor modele-cheie pentru grupul auto italian marchează sfârşitul unei perioade de 15 luni în care investiţiile Fiat în această direcţie au fost ţinute la limita de avarie, anunţă ”Automotive News Europe”.
Marchionne a ordonat, în octombrie 2008, îngheţarea programelor de dezvoltare a unor modele noi, din cauza crizei economice. Decizia CEO-ului Fiat a întârziat cu multe luni înlocuirea unor modele importante, care nu mai aveau performanţele cerute întrucât erau prea vechi pe piaţă.
Cele mai importante trei modele ale grupului Fiat a căror apariţie a fost amânată de lipsa unor bugete normale de investiţii au fost Alfa Romeo Giulietta, Fiat Panda şi Lancia Ypsilon.
Alfa Romeo Giulietta trebuia să înlocuiască modelul compact Alfa Romeo 147, în martie 2009. Giulietta va fi prezentată în premieră mondială abia la ediţia din martie 2010 a Salonului Auto de la Geneva, urmând a intra la vânzare imediat după acest eveniment.
A treia generaţie a modelului de clasă mică Fiat Panda va apărea pe piaţă în 2011, doi ani mai târziu decât fusese iniţial programat.
Noul model Lancia Ypsilon va fi disponibil tot anul viitor. Şi lansarea acestui automobil a fost amânată cu 24 de luni.