"Duster va avea succes si pe piata noastra, din trei motive - iese din tipare fata de restul pietei, este o masina care va placea si sexului frumos si va fi pozitionat conform aceeasi strategie de pret (ca intreaga gama Dacia - n.red.)", a spus Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia in cadrul conferintei anuale a Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Explicatia este una simpla, de ce ar putea deveni Duster un model ravnit mai ales de soferite.
Atunci cand vine vorba de achizitia unui automobil, femeile se orienteaza in doua directii - fie prefera un model mic si usor de parcat, in conditiile in care circula cu precadere in traficul urban, fie doresc un SUV. In cel de-al doilea caz, lucrurile sunt mai simple. Postul de conducere inalt si masivitatea masinii imediat sunt asociate cu siguranta - element luat in calcul mult mai serios de catre doamne. Asadar, imbinarea calitatilor unui SUV cu cele ale unui automobil de clasa mica sau compacta par a fi reteta perfecta.
Principalele atuuri ale lui Duster vor fi - lungimea de aproximativ 4,3 metri - adica exact cat un model normal de clasa compacta, destinat traficului atat urban cat si extraurban. Portbagajul va fi de 475 de litri - suficient atat pentru o calatorie la hipermarket sau o vacanta prelungita. Si in plus, garda la sol va fi de peste 20 de centimetri - suficient de mult pentru a evita orice obstacol urban, bordura sau denivelare.
In plus, Duster va dispune de doua motorizari diesel, de 85 si 105 CP preferate tot mai mult de doamne din simplul motiv ca in cazul unui diesel sansele ca motorul sa se opreasca la plecare sunt mult mai mici datorita cuplului mai mare (de 200, respectiv 240 Nm).
Duster ar putea reprezenta anul acesta chiar si pana la 20% din totalul productiei uzinei de la Mioveni, potrivit vicepresedintelui companiei. In cazul in care in ac