Toyota si pedala sa de acceleratie cu risc de blocare au starnit un scandal care ar putea afecta nu doar compania, ci si intreaga economie japonezaDeciziile gigantilor Toyota, Peugeot-Citroen si Honda de a chema in service milioane de masini pentru a rezolva o serie de probleme tehnice pot fi privite ca operatiuni normale, datorate unor incidente izolate, insa ridica semne de intrebare in privinta compromisurilor facute de producatori pentru a obtine cel mai bun pret - calitate, spun expertii auto, citati de DailyBusiness.ro.
Masinile din ziua de azi au ajuns precum calculatoarele. Se strica atunci cand ti-e lumea mai draga. Se reseteaza computerul de bord, farururile adaptive incep sa bata aiurea, senzorii de ploaie o iau razna, climatizarea se blocheaza, sistemul audio nu mai receptioneaza decat bruiaje. Sunt doar cateva dintre problemele de care se plang automobilistii.
Cu cat o masina este mai plina de gadgeturi, cu atat sansele ca ele sa dea erori la un moment dat sunt mai mari. Atunci cand insa aceste probleme determina tragedii, ca in cazul Honda (un copil a murit anul trecut din cauza unui incendiu provocat de o defectiune a instalatiei electrice) sau pun in pericol siguranta ta si a celor din jur, precum in cazul Toyota (pedala de acceleratie se blocheaza, masina accelerand necontrolat), te poti intreba cum de au ajuns aceste masini sa fie comercializate.
Expertii din industria auto spun ca astfel de probleme sunt, intr-adevar, foarte grave. Insa in 99,9% din cazuri, astfel de situatii sunt imposibil de anticipat. Potrivit expertului Marius Carp, fostul director al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, nu exista masina in lume care sa nu fie rechemata in service pentru diverse probleme.
"Cele mai multe din cazuri nu apar in presa, pentru ca sunt chemari obisnuite, pentru probleme uzuale, de la defe