Afacerile Mobexpert au înregistrat în 2009 o scădere cu 30% în euro, de la de la 169 milioane euro, în anul anterior, la 115 milioane euro. Estimările de anul trecut avansate de Mobexpert pentru 2009 prevedeau o scădere de maxim 10% a vânzărilor, în condiţiile menţinerii preţurilor produselor în lei la nivelul anului 2008. Situaţia din piaţă a condus, însă, la o scădere cu aproximativ 21% a vânzărilor în lei la nivelul întregului an 2009, comparativ cu anul 2008. Vânz�
Afacerile Mobexpert au înregistrat în 2009 o scădere cu 30% în euro, de la de la 169 milioane euro, în anul anterior, la 115 milioane euro.
Estimările de anul trecut avansate de Mobexpert pentru 2009 prevedeau o scădere de maxim 10% a vânzărilor, în condiţiile menţinerii preţurilor produselor în lei la nivelul anului 2008. Situaţia din piaţă a condus, însă, la o scădere cu aproximativ 21% a vânzărilor în lei la nivelul întregului an 2009, comparativ cu anul 2008. Vânzările anuale din retail au scăzut cu 17% pe divizia de mobilier pentru casă şi decoraţiuni, în timp ce vânzările diviziei de mobilier pentru birou s-au contractat cu aproximativ 30%.
Concedieri şi reduceri de costuri
Anul 2009 a însemnat pentru Mobexpert nu doar o scădere a afacerilor ci şi o serie de măsuri pentru supravieţuire. Astfel, la nivel de grup, au fost concediaţi 800 de angajaţi şi au dost reduse investiţiile în publicitate.
În 2009, Mobexpert şi-a concentrat eforturile pe înnoirea constantă a colecţiilor de mobilier şi decoraţiuni. La nivelul ofertei, dacă în 2008 produsele noi din colecţiile lansate reprezentau în jur de 20% din totalul produselor din magazine, în 2009 procentul s-a ridicat la 35%. Resursele companiei s-au concentrat pe direcţia înnoirii colecţiei, investiţiile în zona de creaţie şi proiectare dublându-se în 2009 comparativ
cu anul precedent.
Fabricile au lucrat la j