Pe o piata in "refacere progresiva" in acest an, P&G, cel mai mare jucator din segmentul bunurilor de larg consum nealimentare, mizeaza pe mentinerea cotelor de piata si pe accesarea de fonduri structurale pentru cea mai mare investitie intr-o fabrica ridicata de la zero aflata in constructie in acest moment in Romania - fabrica de sampoane a P&G de la Urlati, judetul Prahova.
Jucatorii din FMCG (sectorul bunurilor de larg consum), una dintre cele mai competitive piete, pe care se intensifica an de an lupta intre multinationale, se bat pentru 20% din bugetul lunar al unei familii, potrivit estimarilor lui Sotirios Marinidis, directorul general al P&G Balkans, companie cu sediul la Bucuresti.
"Producatorii de bunuri de larg consum se lupta pentru 20% din bugetul de cheltuieli al unui consumator - atat aloca, in medie, fiecare persoana pentru achizitia acestor produse. Produsele noastre sunt achizitionate la fiecare 2-3 saptamani, deci suntem constienti de puterea de cumparare a romanilor", spune seful P&G.
Cheltuielile lunare ale unei gospodarii sunt de aproape 2.000 de lei, ceea ce corespunde unui buget de 687 de lei pe persoana, conform datelor de la INS raportate pe trimestrul al treilea din 2009. Astfel, aproximativ 400 de lei din ceea ce cheltuie luna de luna o familie din Romania intra in contul multinationalelor si al companiilor romanesti care activeaza in sectorul bunurilor de larg consum.
Pentru ca intra foarte frecvent in contact cu toate categoriile de consumatori, jucatorii din FMCG au fost printre primii care au resimtit schimbarile din consum generate de criza.
"Vanzarile in retail au scazut cu aproape 10% in 2009 fata de anul anterior. Dupa o aparenta stabilizare in primavara, declinul cererii domestice s-a accentuat in iunie, fiind afectate toate sectoarele - mai putin cel alimentar si intr-o mai mare ma