Zoom Compania Beiersdorf
Îşi are rădăcinile în farmacia deschisă de Paul C. Beiersdorf în toamna lui 1880, la Hamburg. Aşa arăta farmacia în 1882, considerat anul oficial al naşterii Beiersdorf AG.
Zoom 1911
Aşa arăta prima cutie de cremă Nivea: galbenă şi cu motive inspirate din natură, în stilul Art Nouveau, caracteristic perioadei.
Zoom 1920
Nouă ani mai târziu, cutia care găzduieşte crema Nivea suferă câteva modificări, dar nu unele radicale. Culoarea e neschimbată.
Zoom 1925
Detaliile pretenţioase în stil Art Nouveau de pe primele cutii Nivea lasă loc combinaţiei de culori alb-albastru, clasică şi practică.
Zoom 1959
În anii care urmează, designul cutiilor de cremă Nivea rămâne aproape neschimbat: în 1959 au loc doar modificări la nivel de logo.
Zoom 1993
Nuanţa de albastru de pe cutia de cremă Nivea se mai deschide un pic iar pe capac apare, în plus, precizarea: „fără conservanţi“.
În 1911, firma germană Beiersdorf scotea pe piaţă o cremă cosmetică pe bază de Eucerit, un emulsificator revoluţionar. Crema se numea, simplu, „Nivea“, de la latinescul „niveus/nivea/niveum“, însemnând „albă ca zăpada“.
Crema Nivea s-a prezentat, în 1911, publicului amator de cosmetice într-o cutiuţă galbenă cu motive Art Nouveau specifice perioadei. A păşit în lume cu dreptul: conţinea Eucerit, un agent de emulsificare descoperit de chimistul Isaac Lifschütz după decenii de cercetare.
A urmat aproape un secol de istorie în care crema cu nume de basm a devenit un reper în industria cosmetică mondială.
Un secol în care Nivea a mizat mult pe avantajele pe care le atrage după sine publicitatea, cu observaţia că reclamele s-au schimbat pe parcursul anilor în funcţie de modul în care era percepută femeia într-o perioadă sau alta.
„Creierul“ primei reclame Nivea a fost Hans Rudi Erdt, renumit g