Vânzările Mobexpert au scăzut, anul trecut, cu circa 21 la sută, în lei, comparativ cu anul precedent. Cele de retail au fost mai mici cu 17% pe divizia de mobilier pentru casă şi decoraţiuni. La mobilier pentru birou scăderea a fost mai drastică: 30%.
Estimările de anul trecut avansate de Mobexpert pentru 2009 prevedeau o scădere a vânzărilor de cel mult 10%, în condiţiile menţinerii preţurilor produselor în lei la nivelul anului 2008. În euro, devalorizarea accentuată a monedei naţionale a dus la o scădere a vânzărilor pe întreg Grupul Mobexpert până la aproximativ 115 milioane de euro.
În 2009, Mobexpert şi-a concentrat eforturile pe înnoirea constantă a colecţiilor de mobilier şi decoraţiuni. Dacă în 2008 produsele noi din colecţiile lansate reprezentau aproximativ 20% din totalul produselor din magazine, în 2009 procentul s-a ridicat la 35%. Resursele companiei s-au concentrat pe direcţia înnoirii colecţiei, investiţiile în zona de creaţie şi proiectare dublându-se în 2009 comparativ cu anul precedent.
Fabricile, la jumătate din capacitate
Zona de producţie a grupului a resimţit, de asemenea, efectele contextului economic nefavorabil. Anul trecut, fabricile Mobexpert au acoperit doar 50% din producţia necesară. Şi exporturile pe pieţele vestice au scăzut la nivelul întregului an 2009 cu aproximativ 30% comparativ cu anul precedent.
Pentru 2010, pentru divizia de retail, estimările Mobexpert prevăd, într-un scenariu optimist, menţinerea vânzărilor la cota înregistrată în 2009.
La nivel de investiţii, este prevăzută deschiderea unui nou hipermagazin Mobexpert, în cadrul Sun Plazza Berceni, în februarie 2010. Reţeaua de hipermagazine Mobexpert se va extinde, astfel, la 11 unităţi, însumând o suprafaţă totală de 61.000 de metri pătraţi.
Colecţiile de produse vor avea o rată de înnoire menţinută la 35