Prim-ministrul Emil Boc a propus la sfarsitul saptamanii trecute companiei americane Bechtel, care construieste autostrada Transilvania (415 km), ca anumite tronsoane sa fie construite in parteneriat public-privat, dupa modelul autostrazii Comarnic - Brasov.
Aceasta inseamna ca Bechtel sa atraga finantare, sa construiasca si sa opereze autostrada, iar Guvernul sa se angajeze sa suporte eventual diferenta de venituri pentru echilibrul financiar al proiectului, in viitor, dupa darea sa in functiune.
"Vom discuta cu Bechtel formula realizarii unui parteneriat public-privat pe anumite tronsoane din autostrada", a declarat Boc inainte de inceperea negocierilor cu Bechtel. Insa, potrivit reprezentantilor Ministerului Transportului, deocamdata "nu s-a stabilit nimic", urmand ca in perioada urmatoare sa fie derulate alte intalniri.
"Nu am discutat prea mult pe tema unui viitor parteneriat public-privat, ci mai mult pe ceea ce putem face anul acesta in functie de banii pe care ii avem. Inca nu s-a stabilit nimic concret, urmeaza sa ne intalnim si saptamana viitoare", a declarat Adrian Ionescu, directorul Directiei de Infrastructura din cadrul Ministerului Transporturilor.
Ideea continuarii autostrazii Transilvania in parteneriat public-privat, mai ales pe tronsonul Targu-Mures - Brasov, a fost anuntata de ministrul transporturilor Radu Berceanu inca de la inceputul anului 2009, avand in vedere ca cel putin pentru aceasta portiune nu va putea gasi bani de la bugetul de stat.
Reprezentantii Bechtel nu au putut fi contactati pana la inchiderea editiei pentru detalii.
Singurul lucru care a fost stabilit la intalnirea dintre Boc si reprezentantii Bechtel este plata datoriilor Ministerului Transporturilor pe lucrarile efectuate in 2009, care se ridica la circa 200 mil. euro. Compania americana a finalizat in decembrie primii 42