Cateva sute de romani au grija non-stop, din fata unui calculator, de retelele unor companii ca British Telecom sau Orange Austria si Elvetia.
Cateva sute de romani, cu pregatire tehnica de specialitate si buni vorbitori ai unor limbi precum engleza, germana sau italiana, monitorizeaza calitatea convorbirilor pentru clientii unor companii aflate la mii de kilometri departare, din fata unor calculatoare, dintr-un centru de servicii deschis in 2009 de Alcatel-Lucent la Timisoara.
"Practic, daca o furtuna cu multe fulgere se apropie de Munchen, primii afla oamenii nostri de la Timisoara - care sunt avertizati prin diferite alarme ca reteaua monitorizata de noi ar putea avea probleme. Intr-o zi oamenii nostri primesc mii de alarme si rezolva sau coordoneaza rezolvarea problemelor", explica Stef Van Aarle, prim-vicepresedinte pe segmentul de servicii al Alcatel-Lucent pentru zona care include si Romania.
Aarle sustine ca externalizarea serviciilor de administrare a retelelor de catre operatorii telecom este un business care va creste puternic, iar decizia Alcatel de a plasa in Timisoara unul din cele doua centre de servicii europene - o investitie de "milioane de euro" va aduce noi joburi in Romania. La finele anului trecut - 100 de romani monitorizau din Timisoare retelele de comunicatii fixe ale British Telecom, iar alti 80 aveau in grija retelele unor companii precum Orange Austria si Elevtia sau E Plus din Germania. De ce a deschis Alcatel acest centru in Romania? "Nu este vorba de costul fortei de munca", spune Aarle. "Romanii au o pregatire tehnica foarte buna, sunt flexibili - adica sunt dispusi sa calatoreasca si, foarte important, stiu multe limbi straine. Nu gasesti usor in Europa oameni tehnici care sa stie si germana, si portugheza si italiana. Cine cauta acest tip de personal trebuie sa vina in Romania." In acest an compania esti