Mai mult ca sigur, luna decembrie a fost una a cadourilor pentru Dacia în particular, dar şi pentru industria auto europană, în general.
În ultima lună din 2008, producţia constructorului piteştean a fost de numai 4.572 de automobile, pe când în decembrie 2009 a ajuns la 26.851 de unităţi.
Astfel, Dacia se menţine pe plus, alături de Renault, PSA Peugeot-Citroen şi, culmea industriei auto, Lamborghini. Producţia europeană auto a crescut cu 33,7% în luna decembrie 2009, potrivit companiei de prognoză JD Power Automotive Forecasting.
Creşterea se datorează programului „Rabla" derulat în majoritatea statelor din Europa, dar şi faptului că în luna decembrie 2008 au fost înregistrate printre cele mai slabe vânzări din ultimii ani, din cauza crizei economice. Astfel, în decembrie 2008, producţia auto a scăzut la 837.819 de automobile, de la 1.305.649, în decembrie 2007. În procente, asta înseamnă un declin de 35,8%.
Singurele mărci care şi-au crescut producţia anul trecut, comparativ cu 2008, au fost Renault, Dacia, Jaguar si Land Rover. Marca britanică de modele de teren, deţinută în prezent de constructorul auto indian Tata, a înregistrat cea mai importantă creştere a producţiei din 2009: aproape 21%.