Revenirea economiei va aduce un avans bugetelor de marketing
Mediul online va înregistra cel mai mare avans
Piaţa de publiciate din Statele Unite va creşte cu 3,5 puncte procentuale anul acesta, la 167,6 miliarde dolari, întrucât companiile vor aloca mai mulţi bani pentru acest sector, potrivit Barclays Capital, informează Bloomberg. "Revenirea economiei va determina o creştere a bugetelor de publicitate alocate de companii pentru acest an", a declarat Anthony J. DiClemente, analist în cadrul băncii de investiţii. Astfel, conform acestuia, mediul online va înregistra cel mai mare avans, de 8,9 puncte procentuale, iar TV-ul va creşte cu 7,8%. De asemenea, analistul mai preconizează că publiciatea din ziare va scădea cu 5,8%, în 2010, iar cea din reviste cu 3%. Analistul Barclays Capital susţine că creşterea pieţei de publiciate din Statele Unite va determina un avans al acţiunile companiilor Viacom Inc., proprietarul postului de televiziune MTV, şi News Corp., care deţine Wall Street Journal şi Fox TV.
Veniturile revistelor din publicitate au scăzut, în 2009, cu 18%
Veniturile din publicitate ale revistelor din Statele Unite au scăzut anul trecut cu 18 puncte procentuale, ajungând la o valoare de 19,5 miliarde dolari, comparativ cu câştigurile de 23,7 miliarde dolari din 2008, potrivit unui raport al Publishers Information Bureau, citat de Bloomberg. Această scădere a făcut ca multe dintre revistele din Statele Unite să renunţe la angajaţi şi să îşi reducă frecvenţa de apariţie. În plus, multe dintre acestea nu au reuşit să facă faţă contextului dificil şi au decis să vândă sau să închidă anumite reviste. În ultimul trimestru din 2009 câştigurile din publicitate au scăzut cu 12 puncte procentuale, la 5,78 miliarde dolari, un declin mai mic, comparativ cu scăderea de 19 puncte procentuale din al treilea trimestru din 2009. În