Vânzările Dacia vor scădea anul acesta. Iată ce spune la RFI analistul pieţei auto Dan Vardie, editor la revista Car, reprezentantul României în juriul "Car of the Year". El se aşteaptă ca producţia şi exportul Dacia să se diminueze în 2010, din cauza faptului că primele de casare din Germania şi Franţa fie s-au încheiat, fie s-au redus.
Vânzările Dacia vor scădea anul acesta. Iată ce spune la RFI analistul pieţei auto Dan Vardie (audio), editor la revista Car, reprezentantul României în juriul "Car of the Year".
El se aşteaptă ca producţia şi exportul Dacia să se diminueze în 2010, din cauza faptului că primele de casare din Germania şi Franţa fie s-au încheiat, fie s-au redus.
"Ce s-a întâmplat anul trecut a fost o gură de aer importantă pe care Europa, nu România şi mă refer aici în primul rând la Germania, Franţa şi Italia, nu România au oferit-o Daciei. Aceste prime de casare au încurajat maşinile mici, robuste, ieftine, mai ecologice. Dacia Sandero are această calitate. Ca dovadă este că aceste ţări au cumpărat foarte bine Dacia Sandero şi nu numai Dacia Sandero. Am un grafic provenit chiar de la Asociaţia Constructorilor Germani de Automobile, unde Sandero este pe locul opt în topul celor mai bine vândute modele, anul trecut", spune Dan Vardie.
"Anul ăsta, lucrurile nu vor evolua însă în acelaşi fel, pentru că în Germania această primă de casare s-a încheiat, iar în Franţa prima se va diminua, deci este de aşteptat ca producţia de la Dacia şi mai ales exportul să scadă. Dacă ne bazăm pe piaţa românească, dezastrul este iminent", conchide analistul pieţei auto.
Între timp, înmatriculările de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare noi Dacia din Franţa au avut în ianuarie cea mai mare creştere de pe piaţa locală, de 133%, faţă de aceeaşi lună din 2009, mai exact 8.155 de maşini. Dan Vardie, despre vânzările Dacia în 2010.
Vân