Un camion pe drumurile europene parcurge aceeaşi distanţă în jumătate din timpul consumat pe şoselele româneşti. Investitorii străini spun că infrastructura trebuie să fie prioritatea autorităţilor din România, care în loc să se plângă că nu au bani ar trebui să folosească fondurile UE.
Zicala-emblemă în lumea business-ului este „Time is money!". Reprezentanţii investitorilor străini spun că antreprenorii vor face cale-ntoarsă odată ajunşi la graniţa cu România, fiindcă în perspectiva eficientizării afacerilor vor alege să se ferească de state unde transportul costă prea mult, din cauza timpului pierdut.
Mai citiţi şi:
Gheorghe Crişan are 1.000.000 de kilometri la volan
Frontiera Giurgiu-Ruse, închisă de bulgari din cauza viscolului
Amenzi pe bandă rulantă pentru şoferii indisciplinaţi
Consiliul Investitorilor Străini (CIS) a transmis, ieri, că în afara crizei oamenii de afaceri se luptă cu un sistem ce pare să nu fi înţeles care-i sunt priorităţile.
Esenţa competenţei autohtone în materie de infrastructură de transport, de pildă, se rezumă într-o singură frază: parcurgerea a 1.000 de kilometri de şosea în România durează de două ori mai mult faţă de cât durează ţările din vestul Europei. „Altfel spus, un camion în România merge cu o viteză medie de 35 de kilometri la oră, faţă de alte state unde viteza medie este de 60-70 de kilometri la oră", a spus preşedintele CIS, Shachar Schaine.
Refrenul veşnic: Nu sunt bani!
În octombrie 2009, CIS a avansat autorităţilor propuneri de îmbunătăţire a procesului de achiziţii publice de infrastructură rutieră. În privinţa licitaţiilor, de pildă, reprezentanţii atreprenorilor au propus stabilirea drept criteriu general de atribuire a celui mai mic cost evaluat pentru lucrări, bunuri şi servicii generale şi a celei mai bine cotate propuneri pentru servicii de consultanţă.