Zeci de proiecte publice de mare anvergură vor rămâne îngheţate cel puţin până la sfârşitul anului. Autorităţile încearcă să găsească metode de „păcălire“ a constrângerilor bugetare. În 2003, ministrul transporturilor de atunci, Miron Mitrea, anunţa că autostrada de centură a Bucureştiului va fi gata în 2007. În 2008, ministrul Ludovic Orban dădea ca termen de finalizare a proiectului anul 2011. Acum, în 2010, deadline-ul a fost împins după 2013. În b
Zeci de proiecte publice de mare anvergură vor rămâne îngheţate cel puţin până la sfârşitul anului. Autorităţile încearcă să găsească metode de „păcălire“ a constrângerilor bugetare.
În 2003, ministrul transporturilor de atunci, Miron Mitrea, anunţa că autostrada de centură a Bucureştiului va fi gata în 2007. În 2008, ministrul Ludovic Orban dădea ca termen de finalizare a proiectului anul 2011. Acum, în 2010, deadline-ul a fost împins după 2013. În bugetul pentru acest an şi în previziunile de buget pentru perioada 2011-2013, inelul de autostradă al Capitalei nu are alocat niciun leu.
Nu este nici pe departe singurul mare proiect de infrastructură pus din nou în aşteptare din cauza sumelor disponibile insuficiente. Reabilitarea drumurilor naţionale Piteşti-Braşov, Alexandria-Zimnicea, Braşov-Bacău, Alba Iulia-Brad, Bâldana-Târgovişte-Sinaia, Ştei-Turda sau Suceava-Botoşani, modernizarea centurii Bucureştiului (cu excepţia porţiunii aflate deja în lucru, dintre DN7 şi DN2) ori construcţia centurilor la Rădăuţi sau Tecuci vor mai avea de aşteptat.
Şantiere (semi)abandonate
Şi în domeniul transporturilor feroviare lista investiţiilor trase pe dreapta este suficient de lungă: reabilitarea căilor ferate Curtici-Simeria şi Craiova-Calafat, electrificarea tronsonului Doaga-Tecuci-Barboşi, construcţia liniei noi între Vâlcele şi Râmnicu Vâlcea ori refacerea podului de la Grădiştea, de pe ruta B