Problemele Toyota par să se extindă şi la alţi constructori auto. Iar, conform proverbului, "un necaz nu vine niciodată singur", constructorii de automobile trebuie să confrunte, pe lângă cererea foarte scăzută de automobile şi cu defecţinui tehnice majore, urmate de rechmări masive în unităţile service. Dacă PSA Peugeot-Citroen se confruntă cu defecţiunile întâlnite la Toyota, francezii de la Renault susţin că ei nu folosesc aceleaşi componente precum cele ale gigantului auto japonez.
Un purtător de cuvânt al Renault a declarat că producătorul francez nu foloseşte aceleaşi piese şi alte părţi comune cu japonezii de la Toyota Motor Corporation. Niponii se luptă pentru a-şi salva reputaţia, după o rechemare masivă în service pentru aproape cinci milioane automobile. Anterior, Renault declarase că vor căuta să descopere dacă modelele sale se confruntă cu aceleaşi defecţiuni tehnice
Pedela de acceleraţie, care rămâne blocată, ia făcut pe cei de la Toyota să retragă de pe piaţă sau să cheme în service peste opt modele echipate cu componente fabricate de compania americană CTS Corporation. Cele opt modele Toyota s-au comercializat pe pieţele auto din Statele Unite ale Americii, Europa dar şi China.
Nu mai devreme de sâmbătă (30 ianuarie) constructorul auto francez PSA Peugeot-Citroen, a declarat că va derula o opreaţiune de rechemare în service pentru aproape 100.000 de modele Peugeot 107 şi Citroen C1. Cele două modele ale constructorului francez se confruntă cu aceeaşi defecţiune întâlnită la Toyota, pentru că PSA fabrică în comun cu gigantul auto nipon cele două modele ale sale din clasa mică.