Cele mai multe firme care mai închiriază maşini au fost nevoite să reducă tarifele pentru a mai prinde clienţi. Multe dintre ele au returnat firmelor de leasing o parte din maşinile deoarece nu mai aveau bani să plătească ratele.
Perioada înfloritoare a firmelor care se ocupă de închirierea maşinilor a cam apus, multe dintre ele fiind serios afectate de criza economică. Deşi, în Galaţi, nu erau multe astfel de firme (noi am identificat cinci), concurenţa pe piaţa locală fiind deci rezonabilă, administratorii acestora se gândesc serios să se reprofileze.
Administratorul firmei "Just Prof 1" SRL Galaţi, Mariana Ungureanu, este complet dezamagit de evoluţia pieţei închirierilor auto şi se gândeşte chiar să renuţe la afacere şi să se orinteze către alt domeniu.
"Anul 2009, a fost mort din punctul acesta de vedere. Am dat tarifele în jos chiar şi cu 30%, dar degeaba. Nu prea mai sunt clienţi. Au plecat şi cei care făceau parte din firmele care lucrau cu Mittal Steel, au plecat şi colaboratorii străini din Damen, iar turismul este aproape inexistent în Galaţi", afirmă administratorul firmei, Mariana Ungureanu.
Şi la „Automaxim" srl, criza şi-a făcut simţită prezenţa. Administratorul acesteia, Sandu Irimia, a fost nevoit să returneze firmei de leasing patru din cele 26 de maşini pe care le avea. A redus şi tarifele cu 25%, dar clienţii tot nu s-au înghesuit la uşa firmei. Sandu Irimia pune şi el această scădere a numărului solicitărilor în seama plecării multor angajaţi olandezi din Şantierul Naval Damen, dar şi pe seama gălăţenilor care muncesc în străinătate şi care veniţi în vacanţa de iarnă, din cauza crizei n-au mai închiriat maşini.
"În prezent, am un grad de solicitare mai mare, deoarece numărul maşinilor este mai mic", constată nemulţumit patronul firmei Automaxim. Acesta încearcă să rămână optimist şi mai spune că totuşi anul 2010 a înc