* în cadrul proiectului "Învăţăm mai bine împreună", 11 elevi de la Grupul Şcolar "Moisil" mănâncă o masă caldă şi îşi fac lecţiile la şcoală, cu institutoarea * unii dintre ei nu ştiau până acum nici să folosească tacâmurile
* de când sunt în proiect, vor să demonstreze mereu că şi ei învaţă
La Grupul Şcolar "Grigore Moisil", în învăţământul primar, au fost dintotdeauna copii săraci, dar până în urmă cu câţiva ani mai erau şi familii în care părinţii lucrau şi aveau un minim financiar necesar pentru şcoală, dar şi o pregătire care să le permită să-şi ajute copiii la lecţii, măcar în clasa I. În timp, din păcate, odată cu libertatea alegerii instituţiei de învăţământ, s-a produs o segregare pe criterii sociale. Acum, la nivelul învăţământului primar mai există doar clasele I şi a IV-a.
La clasa I sunt trecuţi în catalog 18 copii, dar zilnic frecventează şcoala doar opt, iar dintre aceştia unul singur are părinţi angajaţi. Ceilalţi au părinţii plecaţi ori divorţaţi, iar de ei se "ocupă" bunici ca vai de ei, surori sau mătuşi. "Ceilalţi refuză pur şi simplu să vină la şcoală zilnic. "Am fost de nenumărate ori acasă la ei, am încercat să-i conving, dar familiile nu înţeleg că trebuie să-i lase la şcoală, deşi copiii ar vrea să vină. De exemplu, un băieţel din clasa I voia să vină la şcoală, dar după ce mama lui a plecat la muncă în străinătate, sora mai mare, în grija căreia a fost lăsat şi care are 19 ani, i-a pus toate cărţile şi caietele pe foc. Cu asemenea situaţii ne confruntăm", a povestit învăţătoarea Rodica Bianu.
Ea s-a titularizat la Grupul Şcolar "Moisil" în 2009, iar după primele zile de şcoală a constatat că niciunul dintre elevii săi nu-şi făcea temele. După ce a discutat cu ei, a realizat că nu făceau nimic pentru că nu aveau cu cine. Aşa a apărut ideea proiectului "Învăţăm mai bine împreună" care are ca obiective reducerea aban