Asfaltul de calitate proastă şi ambuteiajele în combinaţie cu zăpadă şi îngheţ au transformat drumurile într-o înşiruire de gropi. Specialiştii dau vina pe bitum, CNADNR spune că aşteaptă primăvara
"Semnalizez gropile şi să aştept să vină primăvara", spune şeful Companiei Naţionale de Drumuri, Dorina Tiron. Oficialul are şi o explicaţie pentru apariţia sutelor de gropi: 70% sunt expirate. Experţii consultaţi de Gândul explică, în pagina 2, că, de fapt, calitatea proastă a bitumului e de vină pentru gropile apărute. În ţară a început operaţiunea de numărare a găurilor din asfalt. Primarul Oprescu abia a dat ordinul, la Ploieşti recensământul s-a încheiat: 2.755 de metri pătraţi de gropi. La Timişoara, lucrările sunt aparent mai avansate, gropile au fost numărate şi chiar astupate. Singura problemă apărută e că, după 48 de ore, plombele s-au găurit şi ele, după cum puteţi citi aici.
Explicaţia oficială: 70% din drumuri sunt expirate
O săptămână de temperaturi extreme, zăpadă şi viscol au transformat multe drumuri naţionale dar şi bulevardele din mari oraşe în adevărate curse cu obstacole pentru şoferi. Inginerii constructori şi oficialii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) au explicaţii diferite pentru gropile care au împânzit asfaltul. "Deocamdată, nu avem ce să facem. Acum nu pot decât să semnalizez gropile şi să aştept să vină primăvara pentru a putea începe lucrările de reparaţii. Principala problemă constă în faptul că peste 70% din reţeaua de drumuri are durata de viaţă expirată", a declarat pentru Gândul directorul general al CNADNR, Dorina Tiron.
Potrivit ultimelor statistici disponibile, România are o reţea de drumuri naţionale de 16.062 km, de unde rezultă că peste 11.200 km sunt în stare proastă. Tiron a explicat că pentru drumurile modernizate, aflate în perioada de garanţie, efectuarea