Omul de afaceri a ajuns la un business de o jumatate de miliard de euro din constructii si transporturi.
Compania Romstrade din Giurgiu, controlata de omul de afaceri Nelu Iordache, a ajuns cel mai mare constructor de pe piata locala si totodata prima care a depasit pragul de 300 mil. euro, datorita numeroaselor contracte de infrastructura semnate cu statul. Romstrade a depasit astfel Hidroconstructia, cu afaceri de 265 mil. euro in 2009, care a ocupat prima pozitie in acest top in ultimii 10 ani.
Iordache a reusit astfel in ultimii trei ani de zile sa-i depaseasca pe alti antreprenori romani, cunoscuti ca regi ai asfaltului precum Dorinel Umbrarescu (proprietarul Spedition UMB din Bacau), Costel Casuneanu (care controleaza PA & CO International), Theodor Berna (proprietarul Tehnologica Radion) sau Dan Besciu (proprietarul Euro Construct Trading '98), dar si companiile straine precum Strabag (Austria), Bechtel (SUA), Colas (Franta) sau Astaldi (Italia).
"Inca nu am finalizat bugetul pe anul precedent, urmeaza sa strangem si datele din decembrie, insa suntem aproape de ceea ce ne-am propus, echivalentul a 320 de milioane de euro", a declarat pentru ZF Gheorghe Racaru, directorul de strategie si dezvoltare al grupului de firme controlat de Nelu Iordache. In prezent miza "regilor asfaltului" nu este doar incheierea unor contracte cu statul, dar si recuperarea datoriilor pe care le au de primit pentru lucrarile efectuate in anii trecuti. Situatia s-a agravat in 2009, un exemplu fiind Costel Casuneanu, care este cercetat de Departamentul National Anticoruptie (DNA) intr-un dosar legat de licitatiile din infrastructura de anul trecut.
Nelu Iordache, 42 de ani, care nu a dat niciodata un interviu in presa, a intrat in liga mare a "regilor asfaltului" in 2007 cand ministrul transporturilor era Ludovic Orban. Atunci, afacerile Romstrade au ajun