Omul de afaceri Dan Sucu, care controleaza cel mai mare grup din industria locala a mobilei, Mobexpert, afirma ca toate magazinele retailerului au avut scaderi anul trecut, cele mai bune rezultate fiind insa raportate de magazinul din Baneasa care a avut un declin de 8%.
Spre comparatie, vanzarile magazinului IKEA din aceeasi zona au scazut cu un procent similar, de 9%. Sucu vede o revenire a exporturilor, in special pe piata franceza, dupa ce anul trecut livrarile externe, care genereaza 17-18% din afacerile companiei, au scazut cu 30%.
"In loc sa mergem la 11-12% exporturi, cred ca vom ajunge la 25% pe fondul revenirii pietei franceze, insa este greu sa fii profitabil la 3.000 km departare de piata ta. Exportul este un motor al tendintelor, al modei, dar nu neaparat unul al profitului. Acolo o marja de 5% este mai mult decat rezonabila", afirma Sucu
In ceea ce priveste piata locala, masurile precum inchirirea de spatii excedentare, scaderea investitiilor in publicitate si reducerea numarului de angajati au determinat reduceri de maximum 10% ale cheltuielilor. Grupul a inchiriat circa 14.000 mp din zona logistica pe care o avea libera si pe care o dezvoltase in ultimii ani pe fondul estimarilor cu privire la cresterea cererii de mobila.
10% din vanzari se fac in perioadele de lichidare
"Cresterea capacitatii de stocare si productie ne-a condus la situatia in care anumite fabrici au lucrat la 50% din capacitate sau mai putin. Principala preocupare a fost ca aceste spatii suplimentare sa nu stea nefolosite, nu sa obtinem neaparat un anumit nivel de chirie. Faptul ca am lucrat mult sub capacitatea nominala este generator de pierderi", a spus Dan Sucu pentru ZF.
Omul de afaceri este de parere ca pentru un retail "cel mai dificil este sa vanda anumite produse in perioadele de lichidare". Astfel, daca intr-un an normal "un retailer bun"