Cel mai bine s-au vândut anul trecut produsele cu preţuri medii, asta în condiţiile în care producătorii şi furnizorii s-au întrecut în reduceri şi promoţii
Piaţa plăcilor ceramice a scăzut cu 40% anul trecut, în volum, din cauza reducerii numărului de proiecte noi de construcţii, al tranzacţiilor imobiliare şi al lucrărilor de renovare, iar vânzările ar putea scădea şi în 2010, cu 10-20%, potrivit companiei Romstal Imex. „În plus, scăderea valorică a fost influenţată şi de scăderile de preţuri pe care le-au afişat jucătorii din piaţă, deopotrivă furnizori şi distribuitori sau vânzători şi nu numai la ofertele speciale sau promoţiile pe care companiile le-au lansat de-a lungul anului trecut”, crede Oana Iftime, director de strategii şi cercetări de marketing pe segmentul sanitare, ceramice şi electrice decorative în cadrul Romstal Imex. Reprezentantul Romstal estimează că piaţa ceramicelor va continua să scadă şi în 2010. „Dacă ar fi să avansez cifre, probabil o scădere de 10% ar fi un scenariu optimist, iar de 20% - pesimist", a afirmat Iftime. Un an incert Ea a explicat că în 2009 s-au eliberat cu 20% mai puţine autorizaţii de construire pentru clădiri, comparativ cu 2008, iar lucrările nu vor începe neapărat în 2010, ceea ce înseamnă că finalizarea poate avea loc în 2011 sau 2012. „Deşi numărul autorizaţiilor de construire eliberate în 2008 a fost mai mare decât în 2007, doar o parte din ele au fost puse în practică. Este posibil ca proiectele începute în 2008, dar amânate, să fie reluate şi finalizate în 2010, dar acest lucru depinde foarte mult de situaţia în care se află dezvoltatorii", a afirmat Iftime. Ea estimează că în anul următor decizia de renovare a casei va fi şi ea amânată de către potenţialii clienţi. Portofoliu mărit Cu toate acestea, reprezentanţii Romstal intenţionează să mărească portofoliul de produse şi se aşteaptă l