Presa din România este prea politizată. În paginile ziarelor se acordă prea multă atenţie politicului şi guvernanţilor. Publicul vrea să citească şi altceva, însă jurnaliştii urmăresc mai degrabă propria agendă, nu pe cea a publicului. Asta crede ”doctorul de ziare”, Mario Garcia, despre mass media din România.
”Principala problemă a presei din România o reprezintă selectarea şi tratarea subiectelor. Este prea multă politică. Cititorul român vrea să citească şi altceva, însă jurnaliştii nu urmăresc întotdeauna agenda publică, ci propria lor agendă”, a declarat pentru adevarul.ro consultantul de media Mario Garcia, cel care a regândit design-ul pentru peste 450 de publicaţii la nivel global, inclusiv pentru influentul Wall Street Journal. ”Doctorul de ziare”, cum este cunoscut consultantul american a vorbit astăzi la Institutul Cultural American despre ”Supravieţuirea (presei, n.r) în era iPad-ului, şi după”.
Într-o perioadă în care publicaţiile se luptă pentru supravieţuire, analistul media recomandă presei româneşti să adopte un stil de vânzare a spaţiului publicitar mai agresiv. Odată cu dezvoltarea tabletei PC de cei de la Apple, mass media şi-a multiplicat platformele pe care poate vinde spaţiu publicitar.
Sfaturile oferite de analistul american pentru jurnaliştii:
-Povestea este cea mai importantă. Continuaţi să spuneţi poveşti, pentru asta v-aţi pregătit, indiferent care este platforma pe care va apărea povestea.
-Faceţi-vă ziarele utile şi dorite: şi acest lucru nu se poate face decât prin conţinut
-Revizuiţi felul în care livraţi conţinutul în ziare, inclusiv online. Nu mai e nevoie ca ziarele de azi să aibă patru secţiuni şi, până la urmă, ar fi mai bine să aibă mai puţine pagini şi mai puţine cărţi ataşate ediţiilor de luni-vineri.
-Conectaţi-vă cu cititorii prin intermediul site-