Locuieste intr-o casa din panouri sandwich, mananca de la fast-food, se imbraca comod, dar ieftin, se deplaseaza cu un Logan sau un Nano si conduce, printr-un telefon ieftin, cu cartela pre-pay, o mica afacere pe Internet. Acesta este, potrivit expertilor, prototipul consumatorului ''de criza'', privit din prisma unora dintre cele mai interesante produse low-cost lansate la nivel mondial.
Cea mai grava perioada de recesiune de la cel de-al doilea razboi mondial a modificat in mare parte perceptia consumatorilor asupra nevoilor de zi cu zi. SUV-urile, telefoanele super-inteligente, laptopurile de mii de euro, penthouse-urile si shoppingul de lux reprezentau atributele succesului, insa lucrurile se schimba.
Potrivit expertilor de la Trend Watching, lumea s-a schimbat fundamental in ultimii 2 ani, iar cea mai buna dovada o constituie succesul de care se bucura o o serie de produse ieftine, de mici dimensiuni, fiabile si mai ales inovative.
Top 10 al celor mai spectaculoase produse de criza include, printre altele, Loganul romanesc, apartamentul de 7.800 de dolari inventat de Tata, pantofii de sport de 1 euro marca Adidas, Clasmate PC, laptopul low-cost al celor de la Intel si brandul Maggi de taitei al Nestle, cel mai mare jucator din industria alimentara.
Un apartament de 7800 de dolari
Criza a insemnat un adevarat cosmar pentru dezvoltatorii imobiliari. In Romania, la fel ca in intreaga lume, numeroase proiecte rezidentiale au fost anulate, iar cei care au construit deja reusesc cu greu sa isi vanda apartamentele. Preturile au scazut la jumatate, insa raman la un nivel mediu de peste 60-70.000 de euro pentru un apartament nou de 2-3 camere. Pentru multi dezvoltatori, este cel mai mic pret care pot sa il ofere, avand in vedere costurile de constructie.
Indienii de la Tata, cei care au socat lumea cu automobilul