La începutul acestei săptămâni, consulatele de la Madrid, Barcelona și Sevilla au început să preia solicitările românilor pentru eliberarea pașapoartelor electronice, noul sistem de preluare a datelor biometrice devenind operațional.
Citește și:
O zi la consulatul României de la Madrid - cozi, nervi, nemulţumiri şi bişniţari
O zi la consulatul de la Castellon - „Unii tratează angajaţii precum sclavii"
O zi la consulatul de la Zaragoza : "Un român ne-a cerut să-i aducem maşina"
O zi la Consulatul din Barcelona: 120 de cereri și 5 funcționari
Solicitanții se vor prezenta la sediul consulatului, unde se va face fotografia digitală pe loc, se va lăsa amprenta degetului arătător și semnătura electronică a solicitantului. Pentru pașaportul electronic sau titlul de călătorie al bebelușilor, ca și pentru cel al adulților, este obligatorie prezența personală a titularului, pentru fotografiere.
Imaginile digitale preluate vor fi trimise în România unde măsurătorile biometrice vor fi transferate pe un cip din pașaport. Documentul poate fi ridicat, la alegere, din România sau de la sediul consulatului la care a fost depus dosarul.
Pentru prelucrarea dosarului este nevoie de aproximativ 45 de minute, iar cetățenii vor primi pașaportul, în Spania, în maximum 30 de zile.
O noutate o constituie faptul că fiecare copil va avea propriul pașaport, cei mici nemaiputând fi trecuți în pașaportul părinților. Pentru copiii mai mici de 6 ani, pașaportul este valabil o perioadă de trei ani, iar pentru ceilalți cetățeni valabilitatea rămâne de cinci ani.
Vezi care sunt noile prețuri pentru pașapoarte și titluri de călătorie.